Hans Zimmer

s-hz-s.jpg

Ханс Зимър излиза на сцената на филмовата музика след като е бил в рок група през 80-те и става пионер в динамичния микс от синтетична и оркестрална музика. Неговите партитури са доста тематични, наситени с етническа музика и стават популярни на секундата сред по-младата публика. Неговото студио в Лос Анджелис, Media Ventures, е както той го нарича „Училище на Звука“ и често дава шанс на млади композитори да започнат своите кариери в Холивуд. Зимър включва много свои колеги, ученици и приятели в композициите си след 1995. „Харесва ми да работя в екип. Не съм заинтересуван да бъда „Композиторът“. Който има хубави идеи е добре дошъл.“ Този стил на работа, води до редица награди за музиката към филма „Gladiator“.

Ханс и партьора му Джей Рифкин, създават по поръчка студиото си Media Ventures в Санта Моника, и специализират в творене на музика за филми, телевизия и реклами. Композиторите с които Зимър работи често са: Марк Мансина, Джон Пауъл, Хари Грегсън-Уилямс, Ник Глени-Смит, Джеф Рона, Клаус Баделт и Лиза Джерард, които пътуват от различни точки на света за да работят по проекти където Ханс е основния композитор. Оглавявал е музикалния отдел на DreamWorks за филмова музика. За първи път композитор заема това място в голямо филмово студио от дните на Димитри Тиомкин в MGM и Алфред Нюман в 20th Century Fox. Неговата роля и влияние са толкова големи, че често лейбълите слагат името му пред тези на останалите композитори в албумите си, въпреки че Ханс е имал съвсем незначителна роля в композицията.

С повече от 100 филма, Ханс Зимър е получил номинации за филми като: „Rain Man“, „The Lion King“, „Crimson Tide“, „As Good As It Gets“, „The Prince of Egypt“, „The Thin Red Line“ и „Gladiator“. Докато повечето фенове познават работата му от филмите на Дисни, инсайдъри в бизнеса казват че „Crimson Tide“ е повратна точка в кариерата му. Музиката, която често се използва към трейлъри и е спечелила Грами, е развитие от нормалната музика, и включва дигитални синтезатори, електронни клавишни и най-модерните компютърни технологии за продуциране на албум с традиционален оркестрален аранжимент. Като личност се отличава много от останалите филмови композитори, не обича да представя музиката си пред публика и не дирижира своите партитури. Инспириран от „The Mission“ на Енио Мориконе, Зимър често експериментира на своите Ямаха синтезатори с чаша кафе наблизо. Един от най-големите му фенове е Стивън Спилбърг, приятелството на когото с Джон Уилямс е единствената причина, Зимър да не стане главния композитор на филмите му.

s-hz-b.jpg

Advertisements

~ от sector24 на април 9, 2008.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: