Sean Callery Interview

Как ще опишеш озвучаването на „real-time“ шоу?
24 е наистина парче от 24 части. Има много мелодични елементи, които съм използвал в първите епизоди и които се връщат отново в по-късните. Музиката става по-богата, може би заради типа на сериала.

Музика има почти непрекъснато във всеки епизод – колко музика кокмпозираш за всеки епизод и как се одобряват мелодиите ти?
В момента композирам около 38 минути за 44-минутен епизод. Имам късмет, защото връзката ми с продуцентите е почти 10-годишна и се разбираме добре. В началото на всеки сезон, разглеждам първите няколко епизода с режисьорите. По-късно в сезона, когато няколко епизода се снимат едновременно, разглеждам готовия материал с моя музикален редактор, пиша музиката и когато продуцентите я чуят, правим нужните корекции.

За колко време композираш музиката си за един епизод?
За около 4-5 дни. Епизода пристига в сряда следобед, и трябва да е завършен в неделя сутринта. Миксирането отнема ден и понякога датата за „доставка“ се премества с ден напред, в зависимост от датата на излъчване.

С Джоел Сърнау работите заедно от „La Femme Nikita“. Работата става ли по-лесна с годините?
Отношенията ни се обогатяват с всеки епизод. Работили сме заедно в над 250 часа в телевизионни предавания. Беше невероятно да се работи по 100-ния епизод на 24. Когато нещо не се полуава, Джоел идва и казва кратко и ясно: „Не се получава“ и вече оправяме нещата.

Ти си от Роуд Айлънд и си завършил The New England Conservatory of Music. Как се оказа в кино/тв индустрията?
Винаги съм искал да пиша за тв/филм проекти. Получих работа в New England Digital и се преместих в Лос Анджелис на 26 декември 1987. През годините ми е NED, научих много неща. Озовавах се в различни студия и ситуации и помагах на клиенти като Алан Силвестри, Марк Сноу, Чък Кърия и Хърби Хенкок.

Как попадна в „Stat Trek: Deep Space Nine“?
Едно от нещата които учех в NED беше дизайн на звукови ефекти и монтиране. През 1992 работех като музикален директор за Оливия Нютън Джон, когато тя трябваше да отложи турнето си по здравословни причини. Трябваше ми работа и за щастие екипа на Star Trek DS9 (някои от които бях обучавал в NED) имаха нужда от редактор – нощна смяна. Получих работата и първата вечер получих задачата да измисля няколко звукови елементи за метаморфозата на героя Одо. Получи се интересно, защото станах по-добър композитор заради това че бях редактор на звукови ефекти. Научих как звуковите ефекти доминират над музиката и обратно в зависимост от заснетата сцена. В процеса на миксиране гледах как музиката беше нагласена около диалога и ефектите, което не е лесна задача в шоу като Star Trek DS9.

Кои композитори са оказали най-голямо влияние над теб?

Преди дори да знам кой е Джон Уилямс, си спомням че много обичах музиката на Lost in Space, значи и той е в списъка ми. Енио Мориконе, Анджело Бадаламенти, Игор Стравински, Дейвид Шайър, Филип Глас, Джери Голдсмит, Брайън Ено.

Имаш ли проект-мечта?
Ако Джон Уилямс един ден реши да се пенсионира, с удоволствие бих композирал нещо за Стивън Спилбърг. Той има таква връзка с публиката, че ще бъде предизвикателство да композирам за него. Но от друга страна, не искам Джон да се пенсионира. Искам ми се да правят филми заедно още дълги години.

Някои от запомнящите се теми в 24:

1 – 24 theme – 4:39
2 – L.A. At 9:00 AM – 1:57
3 – Closing In On Marwon – 2:00 (original 4:28)
4 – In Pursuit of Kyle – 2:39

Advertisements

~ от sector24 на април 15, 2008.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: