Ramin Djawadi Interview

Рамин Джауади получава признание за своята работа с номинацията за Еми на музиката му за Prison Break. Той взима участие и в доста други проекти като Thunderbirds, Batman Begins и последната му проява като композитор на Iron Man.

Работил си по доста филми със супергерои – Blade Trinity, Batman Begins, а сега Iron Man. Подхода ти различен ли е за всеки проект?
Всеки филм трябва да има своя идентичност. Опитвам се да създам определена звукова палитра за всеки проект. Обичам да работя по филми за супергерои, защото бях голям фен на комиските като дете.

Използвал си героична тема за Железния човек, също както в Batman Begins. Темата се развива заедно с развитието на героя. Имаш ли идея как ще развиеш темата в продължението на филма?
Ако ще работя по проекта се надявам да развия материала още повече. Първият филм много добре установи героя. Опитах се да направя същото и с музиката. Продължението естествено ще се нуждае и от развитие на музиката.

Режисьора Джон Фавро участваше ли в музикалното оформление на филма?
Джон беше много ентусиазиран и непрекъснато споменаваше идеята си за рок китари. Хареса ми идеята му, защото щеше да ни различи от останалите филми за супергерои. Започнах работа още преди да ми дадат снимков материал. Джон идваше много често и заедно слушахме музиката, още преди да я съпоставим със снимките.

Как започна да работиш с Ханс Зимър и Remote Control Productions?
Връзката стана случайно, чрез мой добър приятел в Германия. Започнах да работя за Клаус Баделт, като правех аранжименти и допълнителна музика и постепенно започнах да работя с Ханс по Карибски Пирати.

Как се развиват съвместните проекти, например в Batman Begins, където работят двама композитори?
Удоволствие е да се работи с други композитори. Научаваме много един от друг и е много интересно да види човек какво е измислил другия композитор. За мен беше чест да участвам в Batman Begins, и да гледам как Ханс Зимър и Джеймс Нютън Хауърд работят заедно.

Как разви основната тема на Prison Break и каква част от нея беше продиктувана от продуцентите?
Единствените насоки които ми дадоха бяха, че искат да има вокали и перкусии. „Мистериозната“ тема, която се чува накрая на пилотния епизод, я бях написал по-рано и исках част от нея да включа и в основната тема, защото усещах че се вписва в много моменти от шоуто. Останалата част беше специално написана и много рядко я използвам за епизоди.

Започва четвъртия сезон след няколко месеца. Има ли нещо, което искаш да промените в музиката?
Сменихме аранжимента за третия сезон и добавихме малко етнически привкус. Признавам, че не знам изобщо къде ще се развива действието в новия сезон и не знам дали и как ще променим музиката.

Как се отразяват промените в Prison Break на музиката ти, от вътрешноста на затвора до бягството от Панама?
Голяма част от музиката вътре в затвора трябваше да бъде малка и „промъкваща се“. Винаги се планираше нещо от героите и беше много интересно за композиране. Сега навън, има много повече възможности да разширим музикалните теми. Етническите елементи също допринесоха много и паснаха много добре на цялата история в Сона и беше много интересно да се аранжират старите теми с новите елементи.

Какво ти повлия най-силно и те накара да станеш композитор?

Междузвездни Войни и Великолепната Седморка ме насочиха към филмовата музика и лесно разбрах, че това е което искам да правя.

Advertisements

~ от sector24 на май 31, 2008.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: