Anarchy and Justice – Two Sides of a Coin

Anarchy and Justice – Two Sides of a Coin
Hans Zimmer & James Newton Howard Interview

Ханс Зимър и Джеймс Нютън Хауърд

Ханс Зимър и Джеймс Нютън Хауърд

Какво прави The Dark Knight музикално различен от Batman Begins?
Ханз Зимър: Чухте ли сюитата на Жокер? Не мисля, че някой в Холивуд е правил нещо подобно някога. Цялата идея беше да бъдем възможно най-провокативни. Всички вече наричат филмите си „мрачни“. Една от разликите тук, е че филма не е „мрачен“ чрез повече насилие, а защото има интересни идеи, има мрачни идеи за възрастни.

Джейм Нютън Хауърд: Чувството е истинско, има връзка с настоящето.

В какъв смисъл?

ДНХ: Упадъка на обществото.

ХЗ: Различия във вярванията, анархия срещу старомодни принципи. Героя Жокер е напълно безстрашен, от друга страна героя Харви Дент, той е титпичния Бял Рицар. Успяхме да създаден контраст, където светлината е по-ярка, а черното е още по-черно.

Можете ли изобщо да си поделите кредит за музиката?

ХЗ: Не.

ДНХ: Много мъничко.

ХЗ: Може би заради света в който живеем, света на феновете и недоинформираните. След време никой няма да си спомня кой е написал тази мелодия или това парче.

ДНХ: Дори и ние.

ХЗ: Да, дори и ние. Слушахме музиката на първия филм, и се питахме – това твоята мелодия или моята?

ДНХ: Така е, вече и ние се объркахме.

ХЗ: Темата на Жокер… това е друго нещо. Като напълно безстрашен образ, трябваше един от нас да напише темата, не можеше да си я разделим.

ДНХ: И аз съм прекалено добър за да работя с Жокер.

Така, щом темата на Жокер в твоя, тази на Харви Дент също ли?

ХЗ: Да, но исках да направя темата на Жокер много електронна. Хората си мислят че е много лесно, но всъщност не е така, защото трябва да се създаде всяка нота и звук. Но можеш само да мислиш за нотата, а трябва да я създадеш от нищото. Много допринесе и цигулката на Майкъл Левин.

ДНХ: Фантастично, между другото.

ХЗ: От голямо значение беше отношението, как го постигнах, как го нарязах и монтирах. Говорих с музикантите 3-4 месеца само за самото им изпълнение.

Значи крайния резултат е по-електронен?

ХЗ: Не. По-завършен. Начина, по който се озвучава филм е да си вземеш оркестъра или китарата и да правиш музика. Ние създаваме звуков свят, цяла среда в която да живее филма. Вероятно тук има много повече оркестрални елементи, отколкото в последните ни няколко филма взети заедно, но може и да не се разбира отстрани.

Споменахте, че първият филм е установил палитрата за света. Как еволюира тя за продължението?

ХЗ: По начина, по който света еволюира.

ДНХ: Този не е толкова весел.

ХЗ: Не е толкова безгрижен.

Написали сте тема за Batman Begins, която така и не използвахте. Казахте преди, че я пазите за продължението. Включихте ли я сега?

ХЗ: Даже два пъти.

ДНХ: Кажи си речта за темите, мисля че е наистина добра.

ХЗ: Нещо, което ми хрумна. Имам чувството че по света има хора, които чакат ние с Джеймс да се осъзнаем и да спрем този мрачен ужас с повтарянето на двете ноти и да напишем готина, весела мелодийка като в стария Батман. Като тази на Дани Елфман. Няма да стане! Защото това не е света в който живеем. Това не е героя, който правим. Хората просто трябва да го преживеят. За нашия Батман, това би било просто грешно.

ДНХ: Би ви дало твърде много информация за героя, което няма да е вярно. Когато дадеш героична тема на някой, даваш много информация, която в крайна сметка може да се окаже, че изобщо не е вярно за образа на героя. Все още не знаем кой е Батман, Той е сложен и непрекъснато развиващ се образ. Самия той не знае кой е. Мислим, че е много по-силно да кажем по-малко за него, чрез музиката, и да го оставим да говори сам за себе си.

В Лондон за Batman Begins работихте в голяма близост един до друг. Тук пак сте близо, но не чак толкова.

ХЗ: През пет преки.

Това оказа ли влияние този път?

ХЗ: Не мисля. Както казах, Жокер трябваше да бъден направен от един от нас. После и Харви Дент стана работа за един. Започнах да работя по Жокер миналия юли. От тогава изтече много вода. Много нули и единици дойдоха и си заминаха от хард диска ми.

Подготвили ли сте нещо за трети филм, което музикално да ни подкаже насоката му?

ХЗ: Не, не. Не знаем какъв ще бъде третия филм. Не знам накъде ще тръгнат нещата.

ДНХ: Не знам дали номер 3 ще е след три, две години или след година.

Какви бяха вътрешните ви усещания когато видяхте филма за първи път?

ДНХ: Страшен, невероятен филм, просто „Уау“.

ХЗ: Филма не се е променил много от първата си версия. Винаги е бил солиден. Затова харесвам да работя с Крис Нолан, когато говориш с него, знаеш какъв ще бъде филма.

Казахте „страшен“, в смисъл на това което трябваше да композирате?

ДНХ: Да. винаги се плаша, когато видя нещо за което трябва да напиша 2 часа и половина музика. Видяхме, че Крис е вдигнал летвата доста високо и беше наш ред. Той е работил над него две години.

ХЗ: Никога не съм казвал това, но сега ще го кажа. Това е един от най-добрите филми, за които сме работили Джеймс и аз. Определено ще ми липсва работата по него.

ДНХ: Ханс направи нещо невероятно с Жокер. В началото ревнувах и мисля, че това е много интересна концепция за музика.

ХЗ: Омръзна ми да залагам на сигурното. Ако музиката не беше провокираща, нямаше смисъл да започваме изобщо.

Последен въпрос: Вашите композиторски роли като „Батман“ и „Робин“ останаха ли, или този път се сменихте?

ДНХ: Не, не. Ханс е моя капитан.

ХЗ: Какво съм?

ДНХ: Моя капитан…

ХЗ: О не, аз съм жената котка. Искаш ли да ми видиш ноктите?

ДНХ: Хей, какво стана с Робин?

The Dark Knight Score

Advertisements

~ от sector24 на юли 18, 2008.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: