European Films Sales Down

След слабото представяне на американските филми на миналия фестивал в Кан, европейците гледаха загрижено и разбраха, че кризата в сектора ще се отрази и на тях. Европейските продуценти, дистрибутори и финансисти подхождат към наближаващите есенни фестивали с безпокойство. Торонто ще бъде първата спирка, където те ще могат да видят какви са пораженията. „Има по-малко купувачи, но е рано да кажем какъв ще е ефекта върху нас. Ще разберем в Торонто или Сънданс.“, казва Гордън Спраг от френската компания Celluloid Dreams.

Warner Independent Pictures и Picturehouse вече ги няма, Paramount Vantage е преструктурирана, а капацитета на New Line е силно занижен. Netflix затвори своя Red Envelope филмов лейбъл, а ThinkFilm, Tartan USA и Peach Arch се борят с финансови проблеми.

Нещата не изглеждат добре за европейците за фестивала в Торонто. След две силни години и със заглавия от ранга на Pan’s Labyrinth, евро-киното не успя да привлече внимание в бокс офиса на САЩ. Руският Mongol и немският The Counterfeiters, спечелиха по $5 милиона всеки. Френските Priceless и Tell No One, взеха респективно два и три милиона долара. Само още няколко други, между които Roman de Garde (Франция), Caramel (Ливан) и 4 Months, 3 Weeks and 2 Days (Румъния) са спечелили малко на $1 милион.

Британските филми са отделен случай, предимно заради английския език и премесването на талантите с Холивуд, но и там положението не е много розово. Brick Lane, Boy A и Son of Rambow не са приети добре от публиката през 2008.

Ако се вземат Топ 200 на независимите продукции в САЩ, 5 или 10% всъщност правят пари. Харчат се между 3 и 4 милиона долара за рекламни кампании, но повечето филми дори не правят и по милион, а дистрибуторите не печелят много от DVD и TV релийзи. Продажбата на чуждоезични филми в САЩ е толкова трудна през последните години, че много се чудят дали ситуацията може да стане по-лоша. Шефката на немската Bavaria Films Intl., казва, че е повече въпрос на спад на цените отколкото за спад в продажбите.

За някои чуждоезични филми, продажба в САЩ е бонус, но не и необходимост. Свиването на сектора представлява проблем най-вече за европейски англоезични продукции, със среден бюджет, които разчитат на продажби в САЩ за да подпомогнат финансирането си. Преминалата WGA стачка и заплахата от предстояща SAG (Screen Actors Guild) стачка направиха някои дупки в календарите на студията в Холивуд, главно към края на следващата година, и ако независимо студио има някои по-големи филми, сега е времето да се правят сделки. Това си пролича от опита на HandMade със струващия $50 милиона анимационен испански проект Planet 51. Дистрибуцията му беше поета от New Line, но след преструктурирането й, трябваха само 72 часа да се направи сделка със Sony.

Advertisements

~ от sector24 на август 29, 2008.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: